Cviky, Funkčné cvičenie, Funkčness centrum, zdravé cvičenie, Zdravie

Kardio – je to blbosť?

Prečo je kardio blbosť a prečo z neho nevyzeráš tak ako chceš?

Kardio

Kardio tréning

Kardio tréning


Kardio je stále populárnejšie ako vysoko-intenzívny intervalový tréning (HIIT)

Podľa mňa sú za tým dva dôvody:

Prvý dôvod: kardio je pohodlnejšie ako HIIT. Intervalový tréning je omnoho ťažší, lebo v ňom musíš ísť na maximum aby malo zmysel…Takže HIIT tréning nikdy ľahký nebude, kardio je na druhej strane pohodlné a časom sa tvoje telo zefektívni a začne pri kardiu páliť čoraz menej energie.

 

Silové tlačenie pneumatiky

Silové tlačenie pneumatiky

 

Druhý dôvod je neznalosť chceš páliť tuk?začni behať! Toto ti povie väčšina ľudí a hlavne si myslia,že sa musíš udržiavať  v “zóne spaľovania tuku”

Nielenže je kardio neefektívny spaľovač tuku, ale je zároveň aj spaľovač svalov a to nikto nechce keďže svaly nám fungujú okrem iného aj ako pec na tuk!

Pri aeróbnych aktivitách netrvá dlho,kým telo začne spalovať bielkoviny ako energiu – hlavne ak si sacharido žrút a tvoje telo funguje na spaľovaní cukrov.

Pre telo je v tomto prípade ľahšie spaľovať bielkoviny namiesto tuku.Bielkoviny berie aj zo srdcového svalu.Takže bežci na dlhé trate skúste sa nad tým zamyslieť.

 

Kardio aktivity znásobujú zápaly!

 

Zvýšený príjem kyslíku počas dlhodobého kardia núti telo viac produkovať oxidanty – častice, ktoré spôsobujú oxidatívne poškodenia,ktoré zas podnecujú vznik zápalov a tých si myslím nikto viac nepotrebuje.


Zdravý chrbát

Stroje nie sú vždy cesta


Kardio zvyšuje úroveň kotrizolu a znižuje úroveň testosterónu.

Kortizol je stresový hormón,ktorý pri väčšom množstve v krvi pri dlhšom období spôsobuje veľké problémy.

Kĺby tiež neboli určené na to aby sa do nich búšilo viac ako hodinu a nieto ešte niekoľko krát týždenne.

Od cvičenia chceš posilnenie imunitného systému no pri dlhom aeróbnom cvičení je to práve naopak. Najhorší prípad je zhruba 90 minút mierneho až vysoko-intenzívneho tréningu (60-80% maximálneho príjmu kyslíka) Je to nudaaaa (hlavne v posilke na bežiacom páse)

Chronické cvičenie skombinované so zlými stravovacími návykmi je veľmi nebezpečné…

Ľudia v snahe spáliť prebytočné kalórie zo sladkostí a pod. skočia na bežecký pás.

Skús sa zamyslieť či sú títo ľudia zdraví a štíhli…chceš byť ako oni?

Myslím,že Ty chceš byť zdravý a vyrysovaný (pevný).

Omnoho lepšia cesta za pálením kalórii, mladnutím, šetrením času,zlepšovaním inzulínovej citlivosti,zrýchleniu metabolizmu,zvýšením kyslíkovej kapacity a hlavne cesta ktorá FUNGUJE je HIIT tréning!

Box

Aj box patrí medzi intenzívne tréningy


Aj o tomto sa sme sa rozprávali na evente “Získaj FUNkčné telo a FUNkčnú myseľ”, ktorý sa bude konal 5.5.2018. Mal by si o takýto event ešte záujem? Tak mi napíš tu: kontakt.

PS: Ak sa Vám článok páčil, dáva Vám aspoň trošku zmysel a hlavne ste ho dočítali do konca, tak dopredu ďakujem za každé Vaše zdieľanie

Majte sa a zostaňte funkčný. Martin Kralovanský